Tuesday 9 March 2010

Lost and Found

Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk vernomen hebben heb ik er laats een kamergenoot bij gekregen. James de Iguana.
Nu ben ik zo vriendelijk om hem lekker elke dag in bad te stopped. Elke dag een halfuur wortel te schillen en dan ook nog koriander blaadjes te gaan staan scheuren.
En wat doet hij dan?
Je er vriendelijk voor bedanken en misschien je een aai over je bol geven.
Nee, bij de eerstvolgende gelegenheid smeert ie 'em meteen.
Ik had hem netjes buiten in z'n kooitje gezet zodat hij lekker van het zonnetje kon genieten.
Ik ga na een uurtje of twee even kijken of meneer misschien nog wat gescheurden blaadjes had willen verorberen of dat er water moest komen.
was hij ontsnapt en in geen velden en wegen te bekennen.
ik heb wel drie uur gezocht op niet meer dan 200 m² en niets gezien.
dat wordt je dan lekker in dank af genomen al die zorg.
net kinderen!
hier is je antwoord mam, daarom wil ik geen kinderen! die doen dat ook.
Maken eerst even alles vies en dan smeren ze 'em.
Toch was ik wel verdrietig want het was een heel koel huisdier.
Hij deed misschien niet zoveel maar minstens evenveel als een vogelbekdier.

Tot dat gister Carmen ineens tegen me zegt dat ze James had gezien in de tuin.
Maar dat toen ze dichterbij kwam hij wegschoot onder de watertank (waar we niet bij kunnen)
Toen ik terug kwam van school ben ik dan ook meteen gaan zoeken en heb ik denk wel een uur met een stok bij die watertank staan porren om James eruit te krijgen.
alles zat onder het stof, ikzelf nog het meest.
mn armen waren helemaal grijs net als m'n kapsel.
En net toen ik de moed liet zakken en besloot het later nog maar eens te proberen zag ik hem.
Ik draaide me om om het huis in te gaan en wie ligt er op zo'n 10 centimeter van m'n gezicht rustig in het zonnetje: James...
Ik kon hem zo rustig oppakken en binnen in z'n kooi zetten.
Ik heb hem maar meteen een bad en wat wortel gegeven.
Ook nog maar een extra grote tak van buiten gehaald. Die dus echt net in de kooi past.

En zo te zien vindt hij het allemaal wel mooi..
ondanks dat hij nog steeds probeerd te ontsnappen is hij in ieder geval niet meer bang voor me.

Nu maar kijken of ik hem mee naar Nederland krijg.

2 comments:

  1. ik heb je toch gezegd dat hij vegetaries is!!

    ReplyDelete