Monday 1 March 2010

Diabolische diareé




Zo ziek als een hond.
Zo voelde ik me afgelope donderdag. Ik was zo beroerd dat ik niet eens water kon drinken.
Wat er mis was? ik had een vreselijke diarreé. niet een diarretje dat je zeg ik neem een Norix en ik kan er wel weer tegen aan. Nee, zo rond de 25ste keer ben ik de tel kwijtgeraakt. Ik bleef maar op die wc zitten. om een uur of twaalf werd het toch wel echt menis toen het afval werkelijk uit alle gaten tegelijk spoot. Kotsen, poepen, pissen, het was één smeerfestijn.
ik voelde me dan ook werkelijk heel erg ziek.
ik heb geprobeerd te slapen maar dat ging niet van de buikpijn en het geren naar de wc.
Ook water drinken of iets eten hielp niet. Het was er sneller uit dan dat ik het kon aanvullen.
dit heeft tot zo'n uur of vier geduurt toen Carmen thuis kwam en het nogal verontrustend vond dat ik er geel uitzag en maar bleef poepen.
Dus even snel naar de dokter gebeld die zei dat we als de bliksem naar het ziekenhuis moesten.
Dus daar zat ik dan in mijn pyjama op weg naar het ziekenhuis. ik zat nog niet goed of wel in de auto en het was alweer aan het knijpen...
toen ik aankwam werd ik op een bed gekwakt, er werd gekeken of het wel echt Erik Post was die daar lag en ik kreeg een joekel van een naald in mn arm gedouwd.
infuus eraan gehangen en ik was klaar voor de komende drie uur.

















joekel van een naald.



Diagnose?
- een infectie/ontsteking/inflamatie in mijn maag en uitdroging.
dus eerst maar even liggen hydrateren aan dat infuus. Ook werd er een medicijnencocktail doorheen gegooid zodat de ontsteking of wat het was zou afnemen.

















ik aan het infuus.



en het werkte perfect.
ik voelde me na dertig minuten al aardig opknappen.
en toen na een uur te hebben gelegen Samara ineens onverwachts op bezoek kwam was ik al zo goed als genezen.

















bezoek!



na drie uur kwam eindelijk de dokter eens aanzetten.
die had opzich weining interresants te melden behalve dat mijn bloed goed was en er niets was gevonden in een bloed onderzoek.
nu moesten ze nog een onderzoek doen naar mijn poep.
jammer dat ik sinds ik dat medicijn kreeg al niet meer naar de wc gegaan ben.
en nu nog steeds niet. 4 dagen later.

Iedereen is nu bang dat ik misschien geconstipeerd raak. Maar ik vind het allemaal wel even goed om niet te hoeven poepen...

groetjes Erik.

5 comments:

  1. Montezuma's Revenge noemen ze dat.

    we waren wel ongerust. En erg florissant zie je er ook niet uit op deze foto's. Je moet maar even extra goed jezelf verwennen komende maanden qua eten.

    ReplyDelete
  2. schotsen noem ik dat, als alles overal uitspuit.....

    ga maar even flink eten om een beetje bij te komen...veel groenten ook!

    ReplyDelete
  3. Eeeks, been-there-seen-that, bar en boos. Gelukkig dat je er weer bovenop bent. Je bent vast volgespoten met Imodium/Loperamide oid http://en.wikipedia.org/wiki/Loperamide

    Eerste frontale foto van Samara die'k zie!

    ReplyDelete
  4. Dan heb je mijn blog dus niet echt goed gevold george!
    ergens rond 30 oktober meot er ook een foto van haar te bezichtegen zijn!

    groeten,

    ReplyDelete
  5. Yep. Gemist, maar gevonden tussen alle video's. Ik was al een tijdje gestopt met videokijken want ik lees sneller ..

    ReplyDelete